Naujienų pranešimas: Porsche 993 - paskutinis oru aušinamas 911
(Rubrika: Porsche 911)
Paskelbė admin
Trečiadienis 23 rugsėjo 2009 - 12:57:50

gemballa 993Porsche 993 pakeitė 964 tipo (911) modelį, ir, be abejo, buvo dar tobulesnis ir šiuolaikiškesnis, bei beveik 70 000 žmonių suteikė dar daugiau vairavimo džiaugsmo. Senesniosios versijos varikliai prasidėjo nuo 250 arklio galių, tuo tarpu 993 jų turėjo nuo 272 iki 450 (gt2). Darbo tūris buvo nuo 3,6 iki 3,8 litro. Šešių cilindrų opozicinis variklis aušintas oru.

Nors nuo 1998 gaminti 996 modeliai, tačiau pardavime Porsche 993 galima rasti ir 1993 metų gamybos, kartu su 964 modeliu, tiek ir 1998 metų, nors tuomet jau visu pajėgumu sukosi 996 modelio konvejeriai. Porsche "puristai" vistik paskutiniu "tikru" 911 laiko 964 modelį.

993 buvo galima pasirinkti su mechanine arba automatine (tiptronic) pavarų dėže, keturių varomų ratų, turėjo ABS bei vairo stiprintuvą, el. langus, paprastą arba odinį saloną, 2 saugos pagalves. Taip pat buvo galima užsisakyti ir gamyklines sportines sėdynes, stiklinį stogą.

Turbo versija turėjo ne tik galingesnį variklį, tačiau ir gerokai platesnį kėbulą (ratų arkas), po kuriuo tilpo net 12 colių pločio ratlankiai gale, ir 10 colių - priekyje. 

Kaip jau minėta, silpniausiasis į 993 montuotas 3,6 litro tūrio variklis turėjo 272 arklio galias, ir visai nedaug lenkė tuo pat metu gamintą 968 modelio 3 litrų 240 ag agregatą, 993 varikliai atitiko Euro 2 standartus, naudojo nuo 9 iki 18 litrų kuro.

"S" versija, turėjo galingesnį, 285 ag variklį, o 3,8 litro jau "išspaudė" 300 ag. Turbininis 3,6 jau galėjo pagrįstai didžiuotis 408 "arkliukais" bei tikrai akį traukiančiu aerodinaminiu paketu. Deja, ir kuro suvartojimas stebino - tik ~24 litrus mieste bei 12 litrų užmiestyje. Tačiau tai vieni niekai, palyginus su Turbo 4S versija, 450 ag bi-turbo varikliu, jau nekalbant apie RS, RSR, GT2 modifikacijas.

993 mėgstamas tiuningo firmų, kaip, beja, ir visi kiti Porsche modeliai. Mat nėra nieko lengviau, kaip ant paprasto atmosferiko sukrauti Turbo bodykitą, ar kopijuoti/modifikuoti GT2, RSR replikas. Paminėtinos šios įmonės - Gemballa, WLS, RUF, Cargraphic, Strosek, Techart, EDO-competition. Ir tai ne vien kėbulai - pavyzdžiui EDO siūlė variklio modifikacijas, galingumą padidinančias iki 550 HP, o sukimo momentą - net iki 735 NM 3500-6500 rpm ribose. 

Gamykliškai patobulinta - GT2 versija turi 510 arba net 550 arklio galių euro-1 variklius, išskiriančius 376 g/km of CO2. Kai kurie automobiliai šiandien išmeta tik 100g anglies dvideginio, tačiau jei paskaičiuotume, kiek tokių degtukų dėžučių reikėtų surinkti, kad susidarytų per pusės tūkstančio arklių kaimenė, manau CO kelis kart viršytų Porsche 993 GT2 taršą.
GT2 į žemę remiasi 19 colių dydžio ratlankiais, prie jos spaudžiamas milžiniško galinio spoilerio, bei aerodinamiškesnio priekinio bamperio su angomis papildomiems radiatoriams.

GT2 lenktynių automobiliai (to meto Porsche cup) išvystydavo net 800 NM sukimo momentą ir pasiekdavo per 620 ag, tačiau apie aplinkosaugos matavimus šaltiniai nutyli... 3,8 litro variklis su dviem K26/24 turbokompresoriais suko 13! colių pločio galinius ratus, o efektyvų stabdymą turėjo užtikrinti 380 mm galiniai ir 322mm priekiniai diskiniai stabdžiai.

3,6 L 272HP atmosferinio Porsche 993 kaina prasideda nuo 25 000 eurų, maždaug už 45 000 galima gauti 408HP turbo arba targa RS (300HP), ir už maždaug 50 000 eurų išeina 450ag turbo S modelis. Be abejo, kainos priklauso nuo stovio bei papildomos įrangos.

GT2 Cup racing su FIA homologacijomis nebus pigesnis nei 100 000 eurų, bet tai vieni niekai, palyginus kad ir su RUF CTR2 (jau net nebe Porsche - VIN nurodis, kad automobilis pagamintas RUF tiuningo įmonėje), kurie kainuoja apie 200 000eurų, kai tik atsiranda pardavime.

Kainas ėmiau iš oro, mobile.de bei kitų respektabilių šaltinių. Straipsnis autorinis, prašom nevogt.


Ši naujiena yra iš svetainės Porsche fanų klubas
( http://porsche-klubas.lt/news.php?extend.15 )